aku tersepit...

assalamualaikum wbt..


aku tersepit? betul ke tersepit ek? ker tersempit..haha, lantak la ye.. okay, diri aku sekarang ni macam di himpit oleh dua keping roti gardenia.. err, aku tau perumpamaan aku macam x betol kan, tapi aku bayangkan diri ni macam tu la.. kenapa aku tersepit (or whatever tersempit)? pasal smoking aka isap rokok.. aku ada ambik subjek drug in sport untuk semester ni.. banyak la input yang ktorg dapat pasal penyalahgunaan drugs dalam sport ni.. aku bukan nk bercerita drugs apa yang athletes 2 ambik n sape yg drug addict 2.. aku cuma nk share rasa tersepit aku ni jek..

hari 2, kitaorg kena buat presentation psal nicotine abuse.. ok, kalau sebut pasal nicotine, automatik la kita ingat rokok kan.. rasa sedih sangat tgk kesan sampingan rokok ni..bukan stakat perokok 2 jek, org sekelilingnya pn teruk kena tempias.. aku jd sedih.. kenapa ye? sbb abah aku pon smoker.. bila aku tgk gambar2 pasal rokok 2, aku terus teringat kat abah.. pernah aku suarakan kat abah, berhenti merokok.. tapi yelah.. orang kata, kalau nk berhenti, kena atas kehendak sendiri..

kawan2 ak selalu cakap, diaorg benci orang merokok.. xnk suami yg merokok.. aku pon begitu..xsuka org yg merokok.. aku benci.. tapi, dengan kata lain, aku jugak benci abah aku merokok.. kata2 mereka seolah2 turut membenci abah aku..bukan salah mereka, tapi hati ni x dpat tahan dari terasa..dulu adik aku pernah cakap, senang2 ko ajak jek abah masuk sekali dlm lecture hall ko 2.. biar dia dengar sekali..huhu senang la kalo macam 2.. heret jek abah msk skali..huhu..

sekarang ni, aku doakan abah n sahabat2 aku kat luar sana smoga terbuka hati untuk berhenti.. buka la mata, hati telinga n semua yg korang boleh bukak, tengok la betapa teruk nya kesan merokok.. aku sayang korang, n jangan sbb rokok korang rosakkan orang yang sayang korang.. renung2kan n slamat beramal ^-^

0 comments: