reasons why i wanna go home

assalamualaikum..


pertama-tama sekali, selamat pengantin baru aku ucapkan buat sahabat aka ex housemate ku nurul nur hayatul syima ngan pasangan nya brader fahimi yg br jek melangsungkan perkahwinan diaorg ari sabtu yang lepas. satu penyesalan yang amat xterucap ngan kata2 sbb xleyh hadir hari diaorg punya majlis.. i've told syima, nape buat majlis time cuti skolah, ktorg budak uitm xdak cuti.. huhuhuhu..cdeyh sgt sbb semua ahli PT916 xleyh hadir on syim's wed.. gomen syima, we've already prepared the present, nnt ct ni, ktorg pg melawat syim ek.. our youngest sister la tu wk2 kat umah sewa dulu..xsangka jodoh syima datang dulu sblm akak2 awk nie..huhuhu.. sabo je la.. buatkan aku rasa nk crik jugak sorang.. hahahah.. lina, lina, ingat nikah kawen ni macam hal nk beli ikan kat pasar ke? ingat ada duit dah cukup untuk kawen lina.. huhuhuhu..

okay, back to the tajuk.. sebab kenapa aku nk balik umah? huhuhu.. kenapa aku buat entry x tentu hala ni? hahaha, ni sebab stress xleh bleyh balik umah tyme cuti punya pasal.. sdeyh woo, sume family members gathers at home now.. only me, isolated kat puncak alam nie..huhu..


sebab pertama: sebab nk g wedding akak sepupu ku.. i know both of them.. rapat, n aku cdeyh sgt sbb x dapat hadir.. sbenarnya ak berkira2 nk g majlis belah lelaki kat penang, damn, ada kuiz n test plak minggu depan.. T.T.. my mom da pesan, kalo bz sangat, xyah la balik, pilih yang lebih penting.. ceh, mak aku macam dah paham kenapa dia x bg aku balik kalo ade test or kuiz after the break.. dia tahu, aku ni pemalas, sbb 2 la dia x kasi aku balik..kalo blk jugak, kompem hancur aku punya exam..

sebab ke-2: my sidekick aka adik aku br tamat latihan kat PLKN.. huhuhu.. geng kamceng 2..aku tau, dia mesti sunyi tanpa aku d sisi..hahaha.. gelak bangga..

sebab ke-3: my friends yg stdy kat uni lain semua balik..bak kata mat ijat, uni mane la 'kodi' sangat 2, xder ct.. okay, my answer is, UiTM di hatiku la..lalalala.. my best buddy ader kat umah skang.. dear, simpan my birthday present yek, nnt kt jumpa may ni.. lap u..

sebab ke-4:miss my mom punya masakan.. miss my adik2 yg suka buat bising.. miss shopping time ngan my along (yg mana sangat jarang nk balik kelantan).. miss yuna aka kucing kesayangan ku..mak kata, yuna diet lagi..duhh yuna, such a big humilitation 2 me la.. tuan mu ni x diet pun.. T.T..



sebab ke-5: ni major punya sbb..aku da stress.. its already a month, 37 days to be precise, i've away from home.. huhu.. tones of assignments, lab reports, quiz n test.. huhu.. tiba2 nk swuh mak aku pindah cni..huhuhu.. stress membuatkan aku berfikiran luar alam..ehehe

okie, ni aku tujukan lagu untuk syima, and my abang sepupu n akak sepupu yang dah selamat n bakal berkahwin in few days ni.. barakAllah..smoga kalian berada di bawah lingkungan rahmatNya..smoga perkahwinan kalian di redhaiNya n kekal hingga ke akhir hayat. amin~


2 comments:

MYBAY said...

tumpg lalu....

kta dlm situasi yg serupa....dh lma kot x blik kg...xda ruang nk piki blik kg...pas satu ,satu hal lg mncul...bergnda ganda ,bertimbun timbun keja ...lgkh palg seng, wat dono ja....lau d pikikn sgt,suma keja x jln...
< hope dpt blik lam masa trdkt ni>

ali.anthem said...

huhuhu..
2 la.. mmg teringat sgt2 la kat umah.. ni br kat mesia.. mungkin sbb 2 kot ALLAH takdirkan kita stdy kat mesia..sbb dia tau kita manja..haha.. ye la, mmg try buat donno, tp still tringat kat umah pabila stress 2 datang.. rasa cm nk blk weekend ni..jom blk..haha